Podsumowanie VII sezonu Wojen Klanów

12-thegem-blog-default

VII sezon po niecałych 2 miesiącach zmagań na mapie globalnej, dobiegł końca. Rozgrywki ponownie wygrywa klan [GO-IN] Game is over! Just GO-IN, rzecz jasna gratulacje / Congratulations to GO-IN! Swoją drogą, jesteśmy ciekawi, jak dalej potoczą się losy tego community? Klan w tym „ubraniu” istnieje raptem kilka miesięcy, a narzucili bardzo wysoko poprzeczkę czy to naszym MVPS czy mieniącym się za najlepszych na EU – FAME-om 😉 . Zobaczymy co niedaleka przyszłość przyniesie, może znowu jakieś strategiczne przetasowania, tj. powstanie kolejna, 5-ta siła? Nie zapominajmy bowiem o CSA, które sezon kończy na 3 miejscu. Wyniki poniżej.

Rezultat punktowy, to dla przypomnienia, to ile, klan zdobył złota w danym sezonie. Ciekawie wygląda przelicznik na PLN, jeżeli weźmiemy ten z kupna złota sklepie 2500 za 39,93 zł., to GO-IN zarobił 11 064,62 zł. Czy to dużo, czy mało? Nie nam oceniać, pokazujemy jeszcze jedną perspektywę, jak można spojrzeć na ten wynik. W tym przypadku, ile gracze klanu GO-IN realnej kasy musieliby wydać, aby tyle golda zakupić. I o tyle, WG zbiedniało na tym klanie 😉 .

Na pierwszej stronie wyników, tj. do miejsca 25, mamy następujące polskie klany:

2 miejsce => MVPS / ELO 1687 / 655 975 golda
5 miejsce => NOMI / ELO 1572 / 258 430 golda
7 miejsce => FEST / ELO 1534 / 193 805 golda
8 miejsce => 5TAR5 / ELO 1447 / 159 805 golda
13 miejsce => PVS / ELO 1615 / 113 525 golda
19 miejsce => PSQD / ELO 1349 / 64 670 golda
20 miejsce => MIRKO / ELO 1391 / 64 430 golda
22 miejsce => AVIR / ELO 1274 / 57 015 golda

24 miejsce => GE-PL / ELO 1413 / 53 190 golda

Czy powyższy ranking odzwierciedla rzeczywisty układ sił na polskim poletku? MVPS, owszem, zasłużenie piastuje fotel lidera. 3 miejsce wśród polskich klanów i to jest mała niespodzianka, zajęły FEST-y. Spadek notuje PVS, 5TAR5 trzyma fason. Zaskoczeniem dla nas na plus jest na pewno to co ugrali koledzy z PSQD i MIRKO, a w końcówce sezonu AVIR-y. A skoro o nich mowa… to jedyne klany, z tej stawki, które na dłużej miejsca na mapie nie potrafiły zagrzać (czego wynikiem jest ELO < 1400). Klany te oparły swoją strategię działania, na próbie wbijania się na dochodowe prowincje u fioletów i paleniu ich. Nie zawsze się to udawało, a czasami jak w przypadku MIRKO (prowincja Vannes/Ruinberg za 2400 golda w północno zachodniej Francji), można było kilka dni „przykampić” i nabić trochę więcej golda do skarbca klanowego. Pod koniec sezonu, podobną metodę działania przyjęły AVIR-y, dzięki czemu udało się chłopakom, jako 9-ty polski klan, wskoczyć na 1 stronę z wynikami (spalili coś FAME, ale nie mamy podglądu co to było).

Zaskoczeniem „in minus”, jest postawa takich klanów jak TDSTR, SEVI (buńczuczne plany przez rozpoczęciem mapy), czy CYUO, no i rzecz jasna PAZIU… to ostatnie, to żart, oni jeszcze daleko 😉 .

Jeżeli chodzi o nas, to od początku sezonu graliśmy CW totalnie bez ciśnienia. Spokojnie trzymaliśmy przez cały okres tego cyklu kilka mniej i średnio dochodowych prowincji na Bałkanach. Nie było żadnego celu, które miejsce mamy zdobyć, ile golda ugrać. Zasady sezonu były ułożone pod te 4 najlepsze klany na serwerze, tj. GO-IN, MVPS, CSA i FAME. Dlatego uznaliśmy, że skupiamy się na grach wojennych co weekend w sobotę, a to co ugramy w trakcie sezonu, potraktujemy jako wartość dodaną. Ostatecznie zajęliśmy 24 miejsce, z wynikiem 53 190 golda, które rozdane zostanie klanowiczom. Nie jest to dużo, ale i też nie nastawialiśmy się na więcej.

Podsumowując, kończący się sezon, był mega nudny i bezsensowny. Dysproporcje w ilości golda jakie klany zarobiły, szczególnie wspomnianą czwórką, a resztą, są totalnie niewspółmierne do różnicy w umiejętnościach. Naszym zdaniem, układ ten, jest bardzo niesprawiedliwy. Pulę złota, jaką WG przeznaczyło na rozgrywki tego sezonu, można było o wiele ciekawiej rozdysponować. Np. taki FAME, który notorycznie ma podczas takich cyklów problemy z frekwencją, kończy z wynikiem 8x więcej zdobytego złota niż GE-PL. Nie umniejszamy klasy tej formacji i dyskutować o wyższości skilla nie zamierzamy, jednak jeżeli jakiś klan, jest w stanie w porywach na rozgrywki CW, na najwyższym poziomie, wystawić 2 składy (tj. 30 osób) przy 100 osobowej kadrze, a ma oczekiwania, by siedzieć na 10 prowincjach i farmić złoto, to jest to chora sytuacja, która mieć miejsca nie powinna. Wypacza to sens rozgrywek fair play. Zabija ducha rywalizacji i tworzy patologię, a z taką sytuacją my się nie zgadzamy. Oczywiście, że najlepsi powinni tego golda zgarniać jak najwięcej, ale nie uważamy się za 8x słabszych niż FAME, czy 12x gorszych od GO-IN czy MVPS. Owszem, przewaga tych klanów nad resztą peletonu, jest widoczna, ale to nie jest aż taka przewaga. Jaka naszym zdaniem powinna być różnica? 2:1, max. 3:1, tj. jeśli pierwsza dwójka robi po 600k, to takie klany jak nasz, powinny sezon kończyć z wynikiem min. 200k golda. Niestety przy obecnej ekonomice mapy globalnej, nie jest to możliwe.

I na koniec tej krótkiej informacji, z dobrych stron, jak równy z równy toczyliśmy zacięte boje z KAZNĄ, 4 starcia dla nas, 4 dla przeciwnika. Aż w końcu zawarliśmy NAP. Polskie klany, które lądowały na Bałkanach koło nas, przekonały się, że nie jesteśmy wrogo nastawieni i można się z nami porozumieć. Podziękowania za współpracę szczególnie kierujemy do klanu FEAR, bardzo fajnie się wspólnie, punktowo, bo punktowo, ale współpracowało. Ukłony też, dla naszych obcojęzycznych sojuszników, tj. -WBZ-tów. Mamy nadzieje, że w przyszłości, uda się coś więcej na mapie globalnej razem osiągnąć.

Dla przedstawicieli WG, CC, krótki przekaz – liczymy, że kolejny sezon CW, przyniesie w końcu oczekiwane zmiany, takie, które pozwolą klanom, nie tylko z pierwszej czwórki, ale i całej, licznej rzeszy na sensowną i uczciwą, w duchu fair play, rywalizację na mapie globalnej.

14

Komentarze (1)

Gosiunia, ale jakbyscie mieli 3 squady mozecie palic każdy taki klan 🙂 swojo drogą na takim serverze NA klany zbierały sie w koalicje po 10-15 dog klanów i paliły duże.

Zostaw komentarz

Facebook

YouTube