Podsumowanie IX sezonu na mapie globalnej

IX sezon2

IX sezon na mapie globalnej dobiegł końca. Trwał on od 17 lipca do 28 sierpnia, z kilkodniowymi przerwami w weekendy, gdzie WG zmieniało położenie prowincji dochodowych. Trwał on w sumie 42 dni.

Kto wygrał, to przegrał, kto co zyskał? Zacznijmy od porównania pierwszej trójki z VIII sezonu względem właśnie zakończonego wydarzenia.

Zwycięzcami „ósemki” byli:

  1. MVPS – 787 730 golda
  2. GO-IN – 710 530 golda
  3. CSA – 435 177 golda
  4. FAME – 259 498 golda

Jeżeli chodzi o aktualne rozgrywki, to pierwsza czwórka wygląda jak na grafice poniżej:

Topka rankingu ugrała 1 643 284 golda, względem 2 192 935 w VIII sezonie. To akurat jest zmiana na plus. Nie będziemy się zagłębiać dokładnie, czy rzeczywiście te 500 tys. z groszami, co liderzy mniej ugrali, rozeszło się na inne klany, ale jak widać w rankingu, więcej klanów przekroczyło teraz 100 tys. golda, aniżeli poprzednio, jak większość w TOP 25 ugrało co nie co więcej, aniżeli w tamtym sezonie.

Jeżeli chodzi o pozycje klanów (szczególnie polskich), to jak widzimy, MVPS nie poradziło sobie w obecnym formacie (prawdopodobnie główną przyczyną tego stanu rzeczy były wakacje i problemy z frekwencją) i kończy sezon na 7-mej pozycji z wynikiem ledwie 189 007 golda (na waciki chłopaki starczy 😉 ?). To 598 723 golda mniej jak ostatnio.

Najlepszym polskim klanem tym razem okazało się [NOMI] No More Ideas!

Poprzednio chłopaki z NOMI (10 miejsce) ugrali 148 765 golda, teraz dołożyli prawie 100 tys. Rzecz jasna gratulujemy wyniku! Wprawdzie to „tylko” sezon CW, a nie kampania, ale dla nas każda rywalizacja, w której mogą uczestniczyć wszystkie klany jest ważna i pokazuje aktualną dyspozycję poszczególnych społeczności.

Drugim polskim klanem okazały się FEST-y. Poprzednio 9 pozycja i 148 765 golda, teraz 197 517 i pozycja 6. Prawie 50k golda więcej. Też trzeba uznać ten rezultat na plus. 3 miejsce wśród polskich klanów zajęły MVPS, ale o tym kilka linijek wyżej.

Na 4-tej pozycji „jeszcze dychające” 5TAR5. Poprzednio 71 690 golda i pozycja nr 11, a obecnie 13 pozycja i 101 931 golda. Tutaj się zatrzymamy, bo wiele razy się ze „Starsami” mierzyliśmy w mijającym sezonie i klan ten nie przypomina już tego, co jeszcze kilka miesięcy temu. W niektórych bitwach, to przecieraliśmy oczy ze zdziwienia, czy to dawne 5TAR5, czy może już NISZA (bez urazy chłopaki)? Wiele starć było na naszą korzyść, owszem, kilka też pojedynków wygrali nasi oponenci. Wynik, jaki 5TAR5 osiągnęło jest po części dziełem przypadku (albo zamierzonego działania WG), kiedy za 2-gim razem nastąpiła roszada dochodowych prowincji, to „Starsom” przysłowiowo „trafiło się ślepej kurze ziarno”. Akurat na tych prowincjach, co posiadali, zwiększył się dochód, długo rzecz jasna nie wytrzymali na nich, bo przyszedł FAME i posprzątał, niemniej, tylko kilka klanów miało to szczęście w tym sezonie, że przez kilka dni, mogło znacznie zwiększyć dochód do skarbca dzięki prezentom od WG. Trudno oszacować, ile chłopaki z 5TAR5 ugrali dzięki temu (nie przyglądaliśmy się szczegółowo), ale miało to znaczny wpływ na to, że poprawili swój dochód względem wyniku w VIII sezonie.

5tkę najlepszych polskich klanów w IX sezonie zamyka GE-PL, z wynikiem 57 335 golda i miejscem 18. Względem VIII sezonu, awansowaliśmy o 12 pozycji. Zwiększyliśmy też dochód z mapy globalnej o 15 835 sztuk. Wynik jak na nasze możliwości i statystyki uznajemy za pozytywny. Za nami takie klany jak: -PJ-, GX, RSOP, TAKE, LGEND czy K4E czy inne polskie klany, jak TDSTR, WPE (o dziwo dobry sezon), AVIR (nieudany sezon), czy FEAR-y.

Ogólnie, podsumowując to co się wydarzyło, to na plus:

  • minimalne, ale jednak, zrównoważenie golda – zabranie topowym klanom prawie 500k na rzecz innych;
  • roszady dochodowych prowincji;
  • przerwy weekendowe, na czas zmiany dochodowych prowincji, by klany mogły się skupić na grach wojennych.

I to właściwie tyle z plusów, dużo więcej ciągle jest minusów, do których zaliczamy:

  • minimalne dochody z prowincji – powinny wynosić 360 lub więcej;
  • system walkowerów – totalnie nieadekwatny do możliwości i zaangażowania klanów w mapę globalną, ilość walkowerów jaką klany powinny dysponować, które utrudniają im następnie grę na CW, powinna być uzależniona od zdolności operacyjnych i liczebności graczy w danej społeczności (warunkiem 100 bitew na ostatnie 30 dni), wówczas nie byłoby sztucznego prężenia muskułów 1 składem (przykład klan TRIGG);
  • sezon zasadniczo jest nudny, niewiele się dzieje, topowe klany są w większości dogadane ze sobą, dzielą po prostu mapę miedzy siebie, rzadko kiedy chcą walczyć między sobą, nie ma wyklarowanych dwóch, trzech obozów, które nakręcałyby to co się dzieje;
  • nagrody – ciągle za zajęcie wysokich miejsc, są mało atrakcyjne (gdyby WG chociaż obligacje czy rezerwy XII poziomu na SH dorzuciło, to już by coś było);
  • brakuje elementów strategii – mapa globalna, powinna w jakimś stopniu przypominać SH, czyli klany powinny mieć możliwość budowania swoich włości na mapie, a nie tylko przemieszczania się, dalej nie są wykorzystywane punkty wpływu, nad czym bardzo ubolewamy, bo wiele klanów jest aktywne na SH, a to też powinno być premiowane pod kątem CW (np. budowanie poziomów dochodowości prowincji, umocnień itp.);
  • ranking oparty tylko na tym, który klan ile golda ugrał, jest ułomny – nie uwzględnia takich parametrów, jak chociażby aktywność, czy % wygranych, itd. (do rozważenia byśmy poddali również, czy w jakiś sposób nie przełożyć systemu z gier wojennych pod CW);
  • i ostatni postulat, to połączenie systemu CW z SH, tak jak było kiedyś – jeden i drugi tryb gry powinny się w pełni przenikać – owszem, dla nowych klanów, może to być nieco niesprawiedliwe, jeżeli nie mają twierdzy zbudowanej, ale premiowane powinny być klany, które mają już jakąś historię i chcą się rozwijać, a nie byty tworzone czy reaktywowane na chwile.

Przed nami X sezon CW, który ma być przełomowy. Oparty będzie on o przymierza na mapie globalnej. Swoją drogą, ciekawe, czy ten pomysł WG zasięgnęło z naszego opisu dot. podsumowania VI sezonu na mapie globalnej (kliknij), gdzie pisaliśmy w postulatach:

  • stworzenie systemu sojuszy na mapie, dających dodatkowe profity dla klanów będących w sojuszach (?)

Być może wywody, które tutaj publikujemy, jednak dla co niektórych są cennym źródłem informacji? Jeżeli tak, to niezmiernie nam miło, że możemy się jakoś przysłużyć naszej wspólnej sprawie, jaką jest wspólna rozgrywka na zadowalającym poziomie w World of Tanks.

Do następnego.

22

Komentarze (7)

Bardzo ciekawe podsumowanie sezonu!

Teraz kilka komentarzy:
– Tak, czytamy podsumowania sezonów na stronie GE-PL. Są zrównoważone, konkretne i dobrze oddają sentyment klanowiczów. Dzięki za trud i piszcie dalej!
– Ogólny budżet na ten sezon był zdziebko większy niż poprzedni, tak więc mniej znane klany dostały więcej niż te 500k o których piszecie.
– S10 będzie miał większy budżet bo to będzie sezon jubileuszowy. Na prawdę warto będzie się do niego przygotować!
– Jeszcze jedna rzecz. Lokacja kolejnych skoków prowincji Firefly jest ustalana przed rozpoczęciem sezonu – nie ma szans na to by ‚karmić’ jakieś konkretne klany
– Pracujemy nad połączeniem SH i MG ale w tej chwili jest za wcześnie by móc coś konkretnego ogłaszać.

W tej chwili całość naszych wysiłków wkładamy w pracę nad przymierzami i stąd cisza na innych frontach, ale takie problemy jak balansowanie systemu walkowerów też pójdą pod nóż 😉

Pozdrawiam,

voulezvous – WG

Dziękujemy za komentarz.

Chyba mylisz ilość zarobionego golda z punktami. Np. FESTy zarobiły ponad 230k golda, a 197k to punkty sławy – różnica wynika z kar za niestawienie się do bitwy

Niestety z „zewnątrz” nie da się tego precyzyjniej określić. Bazujemy więc na rankingu.

Tak zdaje sobie z tego sprawe. Napewno w ilosci zdobytego golda FESTy sa wyzej od G__G a nizej od MVPS – mupsy podgonily w ostatnich dniach, a G__G siedzialy na prowincjach nie majac wiele bitew. FESTom kary nabily GX usilnie chcac wbic sie na prowincje bardziej dochodowe a jednoczesnie grajac max 2 skladami. Ostatecznie klasyfikacja jest wiec zachowana.

Pozdrowienia z „ledwo dychających” 5TAR5 powodzenia w przyszłym sezonie 🙂

A my nie pozdrawiamy. Dlaczego? Bo gracie syf i dalej próbujecie nam ludzi wyciągać do swojej plantacji murzynów! Kto tam jeszcze chce grać, w czymś takim? Pytanie retoryczne.

Zostaw komentarz

Facebook

YouTube