Operacja Gambit – ostateczne wyniki

wyniki kampanii

22 grudnia 2018 r. zakończył się tegoroczny największy event dotyczący rozgrywek klanowych w World of Tanks. Wzięło w nim udział 738 klanów (czyt. społeczności, które punktowały). Ponadto, w zabawie uczestniczyło prawie 37 tys. graczy z całej Europy. Zasady współzawodnictwa, które w połowie listopada br. organizator określił, mówiły o tym, iż aby wygrać główną nagrodę, czyli mieć możliwość zakupu czołgu specjalnego za obligacje, należało być w TOP 11 tys. najlepszych graczy pod względem zdobytych punktów sławy, a w klanie, w którym się kończyło kampanię, rozegrać min. 5 bitew.

Operację Gambit, zgodnie (chyba nie tylko) z naszymi przewidywaniami wygrał klan [GO-IN] Game is over! Just GO-IN. Gratulujemy / Congratulations to GO-IN!

Pierwsza 10-tka klanów wygląda następująco:

Cieszy na pewno fakt, że na podium  znalazł się jeden z polskich klanów, tj. MVPS. Lidera nie udało się naszym dogonić, ale nad 3-im miejscem Sanqi i spółka mieli ogromną przewagę. Również gratulujemy!

Do pierwszej 10-tki zakwalifikował się jeszcze jeden polski klan, tj. PVS. Niewiele brakło 5TAR5 (11 pozycja i raptem 11 tys. punktów mniej od 10-go RMBLE). Jako, że obserwujemy bacznie polską scenę WoT-a, wynik jaki osiągnęły „Silvery”, tj. pozycja 3 polskiego klanu na serwerze EU, jest na pewno małym zaskoczeniem. Bardziej przed kampanią obstawialibyśmy 1-wszy klan NOMI, że wraz z MVPS i PVS będzie okupował pudło, rzeczywistość zweryfikowała jednak te prognozy.

Reasumując, w pierwszej 10-tce są: 2 klany międzynarodowe, 3 niemieckie, 2 polskie, 1 czeski, 1 francuski i 1 bałkański. Potwierdza się więc prym 2-óch nacji w rozgrywkach World of Tanks, na serwerze EU, tj. niemieckiej i polskiej.

3-etap, który trwał najdłużej, rozpoczął się 2 grudnia, a ostatnie bitwy miały miejsce w nocy z 21 na 22 grudnia br. Kto wygra cały event, było wiadome już kilka dni wcześniej. GO-IN przewyższał swoich głównych rywali (MVPS, FAME) przede wszystkim dyspozycyjnością oraz frekwencją graczy. Zajęcie przez FAME 5-go miejsca, jest chyba największym rozczarowaniem całego eventu. Najlepszy klan na serwerze EU poniósł w ten sposób dotkliwą porażkę. Hasło: bij lidera/bij Mistrza, miało tutaj (nie)stety przełożenie na końcową klasyfikację.

Nam 3-ci etap, szczególnie jego końcówka, nie poszła do końca, tak jak byśmy tego chcieli. Niestety zaczęliśmy u schyłku kampanii notować zbyt duże straty. Nie udało się też upolować „grubej ryby” i zabrać komuś większej ilości punktów, stąd zawody kończymy ostatecznie na 47 pozycji i z 82 osobami, które wprowadzamy do TOP 11 000. Przed kampanią taki wynik bralibyśmy w ciemno, po, zostaje lekki niedosyt, bo mogłoby być ciut lepiej. Niestety, nie byliśmy w stanie wystawić 3-ech równych składów. O ile szczególnie 1-wszy, nie rzadko i 2-gi, sobie dosyć dobrze radził, o tyle 3-cia grupa, nie podołała zadaniu, tak jak większość klanowiczów GE-PL by sobie tego życzyła. Ale pewnie z tym samym problemem, musiało się zmierzyć wiele, nie tylko polskich klanów. Niemniej, nie było u nas czegoś takiego jak w PSQD, że na 1 dzień przed końcem eventu kogoś z klanu wyrzuciliśmy. Niezależnie od tego, ilu graczy będzie chciało u nas zostać, wszyscy, którzy aktywnie grali, na nagrodę zasłużyli i tę nagrodę mogą sobie teraz odebrać.

Poniżej wynik naszego klanu na tle innych:

Zanim podsumujemy wyniki polskich klanów z TOP 50, to chcieliśmy skomentować przede wszystkim jedną naszym zdaniem, nieudaną zasadę kampanii. Mowa tutaj o tych nieszczęsnych 5%, w różnicy punktacji między klanami, które były przenoszone na zwycięski klan, który do walki przystępował z niższej pozycji w klasyfikacji. Niestety, ten paragraf wypaczył znacznie końcową klasyfikację. Pomijamy już fakt, że niektóre klany robiły wały, jak np. 2 francuskie, tj. N00T i CR0WS, które ostatniego dnia kampanii, najprawdopodobniej zrobiły ustawkę i Ci drudzy zgarnęli za free ponad 100 tys. punktów (screeny na naszym FB), awansując n pozycji w klasyfikacji i łapiąc się tym sposobem na mnożnik 5,5, to zapisy te, często paraliżowały lepsze klany taktycznie z rywalem teoretycznie słabszym, w tym nie rzadko i nas. Notoryczne „kamperiady” na drabinkach, również tych zwykłych, zniechęcały do gry. O wiele lepiej WG poradziło sobie z tym problemem w „grach wojennych” na SH, tam to zdecydowanie lepiej wygląda. Liczy się czas, w jakim się pokonuje przeciwnika, ilość czołgów przewagi oraz ilość fragów – takie podejście gwarantuje ciekawe bitwy, dynamiczną grę i jej rozwój. Ci, którzy wymyślili ostatni event, niestety się nie popisali jeśli chodzi o doprecyzowanie zasad. Jeżeli macie podobne zdanie, podzielcie się tym z nami w komentarzu.

Ogólnie jednak jesteśmy zadowoleni. Może nie ma hurraoptymizmu, ale potwierdziliśmy, że pomimo średnich statystyk, organizacyjnie, jak i pewną grupą graczy, nie odstajemy nie wiadomo jak i ile od najlepszych. Jest mały, bo mały, ale postęp, względem wyniku w podobnym eventcie do roku poprzedniego. Wówczas zajęliśmy 55 miejsce, a 70 osób zdobyło nagrodę. Budzi to w nas optymizm, że w roku kolejnym, będziemy mogli się pokusić o jeszcze lepszy wynik. Czas pokaże, czy to się potwierdzi.

Wszystkim klanowiczom, sympatykom a także oponentom, dziękujemy za wspólne emocje związane z grą w trakcie tego wydarzenia. Graliśmy na tyle, na ile umiejętności nam wystarczyło. Może, niektórzy „hejterzy” będą komentować jeszcze, że czemu GE-PL nie jest na podium (?), czy coś w tym stylu, ale my zdajemy sobie z tego sprawę, że to nie sezon CW, kiedy nie każdemu się chce, więc bynajmniej nie mieliśmy ambicji, by wygrać ten event. Udało się potwierdzić, że jesteśmy wśród 10-ciu najlepszych polskich klanów, niewiele odbiegając od rodzimych społeczności, które były ciut wyżej od nas końcowej klasyfikacji, a przewyższały nas średnim WN-em, czy doświadczeniem. I to nas przede wszystkim napaja optymizmem i pozwala z nadziejami patrzeć na kolejny rok przygody z World of Tanks.

Jeżeli chodzi o polskie klany, to poniżej klasyfikacja 10-ciu najlepszych polskich klanów z TOP 50 (wg następującego układu: numer porządkowy / nazwa klanu / miejsce w rankingu / ilość graczy w TOP 11 000):

  1. MVPS / 2 / 97
  2. PVS / 7 / 78
  3. 5TAR5 / 11 / 92 lub 93
  4. NOMI / 16 / 90 lub 91
  5. TDSTR / 31 / 100 (!!!)
  6. FEST / 32 / 78
  7. PSQD / 34 / 73 lub 74 – 75
  8. N0MI / 39 / 90
  9. AVIR / 41 / 91
  10. GE-PL / 47 / 82

Warto w tym miejscu wspomnieć o klanie GHS, który jeszcze kilka dni wcześniej, łapał się do TOP 50, a w TOP 11 000 ma 82 graczy, ale w ostatnich dniach zanotował kilka poważniejszych wtop i ostatecznie chłopaki kończą event na 52 miejscu. Zaskoczeniem in minus, przynajmniej dla nas, są pozycje klanów FEAR – 93 miejsce i tylko 47 graczy w TOP 11 000, czy MIRKO – 64 miejsce i 53 graczy w TOP 11 000.

Pod względem ilości graczy, który polski klan zagwarantował możliwość promesy na czołg, ranking wyglądałby następująco:

  1. TDSTR – 100
  2. MVPS – 97
  3. 5TAR5 – 93
  4. NOMI, AVIR – 91
  5. N0MI – 90
  6. GE-PL, GHS – 82
  7. PVS, FEST – 78
  8. PSQD – 75

Co ciekawe, polska scena WoT się zmienia. Nie ma już klanów takich jak WHYOU, WHYME, PIGEO, G2G i wielu innych. Z tych, co mają historię i trzymają poziom, to GE-PL jest jednym z niewielu. Z całym szacunkiem chłopaki z MVPS, ale po 3XR było jeszcze G100… pod względem czasu istnienia, to PSQD i GHS są najstarsze, a potem GE-PL. Warto to wiedzieć i pamiętać. Mamy nadzieję, że za rok, a może wcześniej, w tym gronie będziemy mogli znowu się porównać, kto jest w i na jakim miejscu?

Na koniec, w kilku punktach, wg nas, największe plusy i minusy mijającej kampanii.

PLUSY

  • element inwestowania i bonusy z gry, wynikające z załączonych inwestycji (tzw. element ryzyka)
  • możliwość gry kampanii tylko na 10-te tiery
  • aukcje inwazyjne => możliwość bitew bardziej punktowanych dla graczy i klanu 
  • wyłączenie golda z posiadanych prowincji, zastąpienie go bonusami
  • zwiększenie aktywności, frekwencji graczy w klanie

MINUSY

  • zasada odbierania 5% punktów sławy przez klan zwycięski, który jest niżej w rankingu => stwarzająca pole do różnego rodzaju oszustw, a przede wszystkim do gier defensywnych/camp przez teoretycznie słabsze klany (niżej w klasyfikacji)
  • przelicznik obligacji względem czołgów – nagród, kompletnie nieproporcjonalny => jeżeli czołg był warty 4000 obligacji, a ulepszenie na 10-ty tier kosztuje 4 – 5k, to tych obligacji dla graczy powinno być 2x tyle, by móc chociaż 2 ulepszenia zakupić
  • brak premii za grę ofensywną, jak np. punktacja za gry wojenne
  • czołgi specjalne jako nagrody – brak nowej propozycji
  • tylko 1 kampania tego typu w roku 2017
  • termin kampanii – powinna się kończyć min. 1 tydzień przed Świętami BN i trwać ciut krócej (wystarczy 3 równe tygodnie, z przerwami 1-dno dniowymi)
  • system walkowerów – zbyt restrykcyjny, pierwotna wersja, która pozwalała na 3 walkowery, a dopiero od 4-go była kara, była o wiele lepszą propozycją

Czołgiem!

20

Zostaw komentarz

Facebook

YouTube